“Egy belső tér melegségét a fánál jobban semmilyen más anyag nem tudja megadni."

2014. január 21., kedd

Magyarországon először, a Jaf Holz Ungarn Kft közreműködésével kiépített FRISHOP hálózat üzleteiben lehet ajtót és padlót együtt vásárolni. A két elem ugyanis szoros összefüggésben áll egymással, a belső terek harmóniáját nagyban meghatározzák. Többek között erről kérdeztük a FRISHOP üzletek országos termékmenedzserét, Szabó Gábort.

Hogyan indult a FRISHOP?

Rengeteg céggel dolgoztunk együtt, de nagyon nehéz volt megtartani a partnereket. Volt olyan, hogy az egyik évben rendkívül sok ajtót vagy padlót tudtunk értékesíteni nekik, de a következő évben már mástól vásároltak. Hiányzott a viszonteladóknak és a lakosságnak felépített stratégia. Lefolytattunk egy piackutatást, amiből kiderült, hogy Magyarországon jelenleg nem létezik olyan szakkereskedő cég, ahol együtt lehet parkettát és padlót vásárolni. Pedig ezen termékek között, szoros összefüggés van, nem csak belsőépítészeti, hanem kivitelezési szempontból is.

Milyen gyártó cégekkel dolgoztok együtt?

A FRISHOP egy franchise hálózat, főként nyugat-európai márkákkal dolgozunk.
Ajtók közül - csak a legnagyobbakat említve - ilyen a Jeld Wen, a Westag, a Hörmann, a Domoferm. A padlók közül ilyen a Kaindl, a Tilo, a Stia, a BEFAG, az Eurowood Floors, az Edelholz. Odafigyelünk arra is, hogy legyenek magyar beszállítóink, például a BEFAG, az Edelholz, a Jeld Wen Magyarország Kft., az Agria Ajtó Kft, mert egyre nagyobb igény van a hazai termékekre.

Mi volt a koncepció a FRISHOP boltjainak megtervezésénél?

Jelenleg huszonnégy üzletünk van. Olyan csomagot akartunk letenni a vásárlók elé, amely már akkor megfogja őket, amikor belépnek az üzletbe. A boltok hangulata ezért olyan, mintha valakinek a nappalijába lépnénk be, ajtók, padlók és kilincsek egy térben, harmonikus elrendezésben vannak jelen. Az árainkat igyekeztünk úgy összeállítani, hogy mindenki megtalálja azt, amire vágyik. Harmincezer forinttól egészen egymillió forintig lehet ajtót vásárolni. Ez alá viszont már nem mentünk, mert az már minőségbeli gyengüléssel járt volna. A parketta és padló kínálatunk logikája is ez.

A kulcs tehát a több terület és igény ötvözése volt?

Igen, egy ilyen hálózat kiépítése egy több száz milliós projekt, amelyet sem a vevők, sem a gyártók, sem a Jaf Holz Ungarn Kft. nem tudott volna egymagában létrehozni. Így együtt viszont létrejöhetett, a három oldal érdekeit és céljait egyeztetve. Ez a sokszínűség jellemző az anyagokra is: a fa mellett acéllal is dolgozunk, hiszen a különböző funkciókra különböző anyagok alkalmasak. Egy garázsba vagy egy pincébe inkább a fém, az acél való, míg egy belső tér melegségét a fánál jobban semmilyen más anyag nem tudja megadni.

Kik a FRISHOP ügyfelei?

Egyenlőre a “válság után” a lakosság konkrét igénye csak ébredezik. Többségében az emberek a beltéri felújításokkal az utóbbi öt évben kivártak. A 2013-as év utolsó harmadában már voltak biztató jelek arra vonatkozóan, hogy igény igen is van. Jelenleg elsősorban a kivitelezők, és építészeti cégek az ügyfeleink. Számukra is újszerű és hasznos az, hogy padlót és ajtót együtt, helyben lehet vásárolni. Ez logisztikailag is hatalmas előny.
Persze az igények változóak, hiszen mondjuk egy kórházban vagy egy iskolában teljesen más beltéri ajtókra van szükség – tűzálló, vagy éppen hanggátló darabokra – mint egy családi házban. A padlóknál pedig hosszú garanciákkal dolgozunk, hiszen a vásárlók nem ritkán 20-30 évre választanak maguknak színt és stílust. Ezért különösen fontos, hogy a belső terek tárgyai harmonizáljanak egymással, különben feleslegesen, rengeteg pénz és kellemetlenség közepette kell őket kicserélni. Ezen segít, ha a vásárló, a kivitelező és a belsőépítész már egy picit előre gondolkozik, és egymással harmonizáló dolgokat választ.

A Frishop honlapja a www.frishop.hu címen érhető el.